STEAM izglītība starpdisciplināra pieeja mācībām
17. augustā plkst. 13:30 kopā ar nozares profesionāļiem Kuldīgas Adatu fabrikas Digitālo inovāciju centrā rīkojam praktisku un izglītojošu semināru+darbnīcu Kuldīgas novada digitālajiem tehnoloģiju mentoriem/aktīviem pedagogiem un izglītības lēmumpieņēmējiem Kuldīgas novadā.
Darbnīcā apskatīsim STEAM nozares jaunumus un praktiskos risinājumus, būs iespēja diskutēt ar Jāni Aļeksejevu, STEAM izglītības vizionārs Latvijā, ROBOSKOLA vadītājs un Janni Kivilu, STEAM izglītības virzītāja Igaunijā, Fable robotu pārstāve.
Kopā ar Arti Gustovski pavasarī bijām Tallinā, kur tikāmies ar skolēnu digitālo kompetenču attīstīšanas ProgeTiger programmas ieviesēju Igaunijā Kirke Kasari (Igaunijas izglītības un jaunatnes pārvaldes programmas projektu vadītaja) (pielikumā pievienoju vērtīgu prezentāciju, ar kuru iepazināmies). Šis ir viens no iemesliem, kāpēc Igaunija digitālo jautājumu jomā ir priekšā ne tikai mums, bet Eiropas vidējai digitālajai pratībai un ierindojas augstajā 9. vietā pēc DESI (Digital Economy and Society Index) (Lietuva 14.vietā, Latvija 18. vietā).
STEAM izglītība ir starpdisciplināra pieeja mācībām, kas apvieno dabaszinātnes, tehnoloģijas, inženierzinātnes, mākslu un matemātiku (no angļu valodas Science, Technology, Engineering, Arts un Math). Šī pieeja ir vērsta uz prasmju attīstību un zināšanu apguvi, kas ir nepieciešamas 21. gadsimta darba tirgū, un tā akcentē praktisko darbu, radošumu, problēmu risināšanas spējas un sadarbību. STEAM izglītība var palīdzēt sagatavot jauniešus uzņēmējdarbībai, darba tirgum un veicināt Latvijas ekonomikas izaugsmi.
Pasākumā būs aptuveni 30 minūšu teorētisks seminārs par STEAM tehnoloģiju ieviešanu skolu vidē un dažādu valstu piemēri un darbnīcu (līdz 1,5h) ClassVR virtuālo briļļu, Fable robotu, TTS Robobišu un citu STEAM tehnoloģiju lietošanā.